mandag 25. januar 2010

Landa på isen

I helgen var jeg hjemme for å fly. Jeg måtte begynne igjen etter ikke å ha flydd på en hel måned. Det var 70 liter på flyet, og det er ikke nok til en god tur, hvis man ikke får fylt på. Bensinpumpen på flesland var ødelagt. Vi bestemte oss for å fly til Voss, og lande på Bømoen for å fylle der. Når vi først var på voss, fikk vi sjansen til å lande på Vangsvannet, siden det hadde fyst. Lokal flyentustiaster hadde vært ned på isen og borret, og kontrollert at det gikk ann å lande der med fly. Vi benyttet sjansen og landet på vannet. Det var tøft.
Første landing tok instruktøren seg av, men andre gangen så fikk jeg prøve, så det var stas. I tillegg fikk jeg meg en navigasjonstur. Så det ble flyging denne helgen og, tross alt den ødelagte bensinpumpen.

Ingen kommentarer: